Kampanjan aikataulu
(deadlinet, aineistot ja mediat)
Google on maailman vierailluin verkkosivusto ja sanotaankin, että “mikäli yrityksesi ei löydy 1. hakutulossivulta, yritystäsi ei ole olemassa”. Maksettu haku on lähes poikkeuksetta eniten suoraa myyntiä generoiva mediaryhmä. Siksi onkin liiketoiminnan kannalta myös kriittistä varmistaa, että mainoseurot ovat hyvissä käsissä. Maksettu haku kattaa hakusanamainonnan (SEM) ja shopping-mainonnan.
Online videolla tarkoitetaan kaikkea liikkuvan kuvan mainontaa, joka on ostettavissa suoraan medialta tai muulta myyntialustalta. Online-videolla tavoitetaan myös nuoret, joiden katselutottumukset ovat aikaa sitten irtautuneet perinteisestä TV-kentästä.
Onnistunut radiomainos ujuttautuu tehokkaasti kuulijansa mielenmaisemaan, ja jättää pitkän muistijäljen. Radiota kuunnellaan koko Suomessa: halutessasi tavoitat kansan Hangosta Nuorgamiin.
Television katselu tapahtuu usein rentoutuneessa, mutta aktiivisessa tilassa. Brändit, jotka näkyvät jatkuvasti televisiossa kiinnostavalla luovalla jäävät parhaimmillaan ihmisten muistiin vuosikymmeneksi eteenpäin.
Elokuvamainonnalla tarkoitetaan leffateattereiden esitysten yhteydessä olevia mainosmuotoja. Yleisin ostettu formaatti on videomainonta, jossa on laajat kohdennusmahdollisuudet valtakunnallisesti tai alueellisesti.
Printtimainonta viittaa mainontaan, joka tapahtuu painettujen materiaalien avulla, kuten sanomalehdet, aikakauslehdet, esitteet, lentolehtiset, julisteet ja muut fyysiset painotuotteet.
OOH (= out of home eli ulkomainonta) on staattista, tyypillisesti parin viikon sykleissä toteutettavaa mainontaa esimerkiksi bussipysäkeillä, teiden varsilla ja lyhtypylväissä.
Somemainonta toimii oikealla strategialla kustannustehokkaasti niin brändikampanjointiin kuin performance-mainontaan. Somemainonnan huomioarvot kilpailevat tietyissä kohderyhmissä jo perinteisten medioiden kanssa. Somesta saadaan usein maksetun haun jälkeen toiseksi paras panos-tuotto-suhde tulospohjaisissa kampanjoissa.
Display-mainontaa käytetään tuotteiden, palveluiden ja brändien mainostamiseen eri verkkosivuilla ja sovelluksissa. Formaatteina toimivat kuvat, videot sekä interaktiiviset sisällöt, kuten AI-pohjaiset chat-bannerit. Ohjelmallista display-mainontaa voidaan tehdä myös feedeihin pohjautuen.