Kampanjan aikataulu
(deadlinet, aineistot ja mediat)
Hakukoneliikenteestä 90 % tulee SEO:n kautta, eli orgaanisista Google-hakutuloksista. Niissä kuitenkin kilpailu on kovaa, eikä kärkisijoja riitä kaikille. Siksi hakukonemainontaan on myös syytä panostaa.
Online videolla tarkoitetaan kaikkea liikkuvan kuvan mainontaa, joka on ostettavissa suoraan medialta tai muulta myyntialustalta. Online-videolla tavoitetaan myös nuoret, joiden katselutottumukset ovat aikaa sitten irtautuneet perinteisestä TV-kentästä.
Onnistunut radiomainos ujuttautuu tehokkaasti kuulijansa mielenmaisemaan, ja jättää pitkän muistijäljen. Radiota kuunnellaan koko Suomessa: halutessasi tavoitat kansan Hangosta Nuorgamiin.
Television katselu tapahtuu usein rentoutuneessa, mutta aktiivisessa tilassa. Brändit, jotka näkyvät jatkuvasti televisiossa kiinnostavalla luovalla jäävät parhaimmillaan ihmisten muistiin vuosikymmeneksi eteenpäin.
Elokuvamainonnalla tarkoitetaan leffateattereiden esitysten yhteydessä olevia mainosmuotoja. Yleisin ostettu formaatti on videomainonta, jossa on laajat kohdennusmahdollisuudet valtakunnallisesti tai alueellisesti.
Printtimainonta viittaa mainontaan, joka tapahtuu painettujen materiaalien avulla, kuten sanomalehdet, aikakauslehdet, esitteet, lentolehtiset, julisteet ja muut fyysiset painotuotteet.
OOH (= out of home eli ulkomainonta) on staattista, tyypillisesti parin viikon sykleissä toteutettavaa mainontaa esimerkiksi bussipysäkeillä, teiden varsilla ja lyhtypylväissä.
Somemainonta on kustannustehokasta, ja useimmissa kanavissa se voidaan kohdentaa erittäin tarkasti oikealle yleisölle, oikeaan aikaan ja tilanteeseen.
Display-mainontaa, eli perinteisemmin bannerimainontaa, käytetään tuotteiden, palveluiden tai brändien mainostamiseen eri nettisivustoilla ja sovelluksissa.