Ota
Yhteyttä

SEM

Google on maailman vieraillun verkkosivusto, ja SEM eli hakukonemainonta ilman muuta ehdoton osa Always On -mainontaa.

Hakukoneliikenteestä 90 % tulee SEO:n kautta, eli orgaanisista Google-hakutuloksista. Niissä kuitenkin kilpailu on kovaa, eikä kärkisijoija riitä kaikille. Siksi hakukonemainontaan on myös syytä panostaa.

Soveltuu: sekä ottamaan kysynnästä kiinni suurempien kampanjalähtöjen aikana että käytättäväksi jatkuvana mainontana (vähintään brändihakujen osalta).

Hyvä tietää: SEM:issä relevanttien hakujen määrän, laadun sekä hintojen selvittäminen ja tunteminen korostuu, ja virheet tuntuvat budjetissa. Asiantuntijan apu maksaa itsensä yleensä nopeasti takaisin.

Klikkihinnat: brändihakujen muutamasta sentistä aina esim. rahoitusalan korkeisiin, eurojen arvoisiin klikkeihin.