Kokonaisvaltainen mediastrategia
Jotta voimme rakentaa parhaan mahdollisen mediastrategian, tulee datan ja liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta muodostaa kokonaisvaltainen ja yhtenäinen näkemys brändin positiosta, sen kilpailutilanteesta, kohderyhmistä sekä markkinointiviestinnän ja median tavoitteista.
Kun ymmärrämme nämä asiat, mediastrategia määrittelee miten ja mitkä mediat kuljettavat oikeat viestit perille oikeaan aikaan ja oikealla yleisölle vaikuttavasti, jotta kohderyhmän ajattelussa tai käytöksessä saadaan aikaan haluttu muutos. Vankan kokemuksemme perusteella pystymme auttamaan sinua kaikessa tässä.
Tavoitteiden asettaminen ja oikeiden mittareiden valinta ei ole aina helppoa. Pystymme auttamaan sinua määrittelemään millaisia liiketoiminnasta johdettuja tavoitteita markkinoinnille ja medialle tulisi asettaa ja millaiset tasot olisivat realistisia saavuttaa sekä kuinka näitä tavoitteita kannattaisi mitata.
Brändin positioon ja kilpailutilanteeseen vaikuttaa moni asia, ja sitä voi selvittää mm. brändi- ja kuluttajatutkimuksilla, analysoimalla kilpailijoiden toimenpiteitä sekä omia ja kilpailijoiden mediapanostuksia sekä seuraamalla trendejä ja yhteiskunnassa tapahtuvia muutoksia.
Voimme muodostaa kohderyhmänäkemyksen hyödyntämällä NØRR3:n omaa työkalua 360 mediakäytöstä sekä rikastaa sitä ostokäyttäytymis-, kiinnostus-, arvo- ja asennetiedolla. Näin syntyy kokonaisvaltainen kuva kohderyhmän profiilista.
Mediastrategiassa otamme huomioon kaiken yllämainitun ja muodostamme siitä kokonaisnäkemyksen sekä rakennamme sen pohjalta kattavan median vuosisuunnitelman, joka pitää sisällään mm. Medianeuvottelut, mediamixin budjettiallokaatioineen, kohderyhmät, jaon brändin ja taktisen välillä sekä suosituksia luovista toteutuksista kohderyhmälähtöisesti.
Mediastrategia
Kilpailija- ja brändistrategia
Ota yhteyttä
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.