Dynaamisten aineistojen suunnittelu ja toteutus display- ja some-mainontaa varten (Adform, Smartly, Meta).
Lähtötilanne
Asuntovälityksessä on kriittistä tavoittaa juuri ne asiakkaat, jotka ovat valmiita ostamaan, myymään tai vuokraamaan – ja tämä vaatii tarkasti kohdennettua, oivaltavaa markkinointia. Kiinteistömaailma etsi kumppania, joka pystyy tarjoamaan kattavia tutkimuksia, suunnittelemaan ja toteuttamaan monikanavaisia kampanjoita sekä rakentamaan monimutkaisen, dynaamisen uudelleenmarkkinointimallin.
Miten projekti alkoi
Keväällä 2023 Kiinteistömaailma etsi uutta kumppania ratkaisemaan vaativia digitaalisen mainonnan haasteita, toteuttamaan brändi- ja kilpailijatutkimuksia sekä suunnittelemaan ja operoimaan moderneja mediastrategioita. Yhteistyö käynnistyi dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin ongelmanratkaisulla ja laajeni nopeasti kattamaan koko maksetun mainonnan toimenpiteet. Syvällinen toimialaymmärrys vaatii digitaalisen mainonnan ja koko brändifunnelin hallintaa, mikä kattaa kuluttajien mieltymykset ja asenteet.
Erityistä yhteistyössä
Kiinteistömaailma on johtava valtakunnallinen toimija, joka operoi franchising-periaatteella 500 välittäjän voimin. Tämä toimintamalli tuo omat haasteensa tehokkaan maksetun mainonnan strategian suunnitteluun ja toteutukseen. Laaja feed kaikkien tarjolla olevien asuntojen tiedoilla ja kuvilla asettaa vaatimuksia tehokkaalle dynaamiselle mainonnalle, ja valtakunnallinen toiminta luo painetta varmistaa mainonnan riittävä teho pienilläkin budjeteilla.
Mitä olemme saavuttaneet?
Yhteistyö alkoi erityisen haastavasta dynaamisesta retargeting-kampanjasta, joka toteutettiin räätälöidyllä setupilla Metan ja ohjelmallisen display-mainonnan alustoilla. Tavoitteena oli tavoittaa potentiaaliset asiakkaat, jotka olivat olleet vuorovaikutuksessa Kiinteistömaailman digitaalisten kanavien kanssa mutta eivät vielä konvertoituneet.
Franchising-toimintamalli sekä laajan feedin yhdistäminen mainonta-alustoihin lisäsivät haastetta, kun oikeat viestit piti kohdistaa oikeille yleisöille. NØRR3 oli kolmas toimisto tarttumaan tähän monimutkaiseen projektiin, ja se vaati tarkkaa segmentointia ja datan hallintaa tuloksellisuuden varmistamiseksi.
Tulokset
Dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin haaste saatiin ratkaistua ja mainonta tavoittaa nyt tehokkaasti sivustolla käyneet vierailijat. Mainonta näyttää katsottuja kohteita valituilla kriteereillä, ja osaa suositella myös relevantteja muita kohteita.
Asuntokaupan kasvu heinäkuussa 2024
(vrt. 07/2023, +20 % vrt. 06/2024)
Toimialan tunnetuin toimija
(08/2024, autettu tunnettuus, n=1000)
Markkinoinnin näkyvyys ja ammattimaisuus (08/2024, n=1000)
Dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin klikkaus-% parhaimmillaan (Facebook 11/2024)
“NØRR3 on osoittautunut meille arvokkaaksi ja ammattitaitoiseksi kumppaniksi niin strategisessa kuin operatiivisessakin työssä. Vaikka toimialan haasteet ovat olleet merkittäviä, markkinointimme tulokset ovat silti olleet erinomaisia.”
–