TikTok ja Snapchat tavoittavat erityisesti nuoret aikuiset ja alle 18-vuotiaat. Lisäksi TikTok on kovaa vauhtia kasvamassa koko kansan someksi: nuorten aikuisten lisäksi myös vanhempien ikäryhmien osuus TikTokissa on suuressa kasvussa ja se onkin ylittänyt jo Snapchatin käyttäjämääärän. Sekä TikTokissa että Snapchatissa sisältö on videopainotteista, joten kanavissa on erittäin tärkeää tehdä mainossisällöistä kanaviin sopivaa.
X eli entinen Twitter tavoittaa päättäjät, oman elämänsä yhteiskunnalliset vaikuttajat ja journalistit. Lisäksi pienen somekanavan käyttäjät ovat olleet pienessä noususuhdanteessa, sillä nuoria aikuisia (18–24-vuotiaat) on liittynyt viime vuosina enenevissä määrin X:n käyttäjiksi. Kuitenkin viimeaikaiset muutokset X:n ympärillä ovat aiheuttaneet kanavaan kohdistuvaa epävarmuutta ja sitä seurataan silmä tarkkana.
Mihin somemainonta soveltuu?
Somemainonta soveltuu osaksi kampanjoita sekä toimii myös erinomaisesti always on -mediamixissä. Somekanavissa voidaan tehdä sekä brändäävää että taktista mainontaa, eli optimoida kohti kovia konversioita tai herättää enemmän tietoisuutta ja huomioarvoa.
Hyvä tietää somemainonnasta
Suosittelemme dynaamisia toteutuksia parantamaan tehokkuutta niissä kanavissa, joissa tämä on mahdollista.
Hinnat somemainonnassa
1–50 €/CPM (CPM = hinta per tuhat näyttökertaa) riippuen kanavasta (tällä hetkellä TikTok on edullisin, LinkedIn kallein).
Tässä casessa käytimme somemainontaa
Frantsila
Frantsilan toiveena oli tavoittaa heille aiemmin tuntematonta kohderyhmää, kosmetiikan sekäkäyttäjiä sekä lisätä kivijalkaverkoston ja oman verkkokaupan kautta tuotteiden kysyntää. NØRR3 mediasuunnitelman kautta varmistettiin, että mainonta tukee Frantsilan vahvaa kivijalkamyyntiä ja tavoittaa kohderyhmää relevanteissa, brändin arvon mukaisissa mediaympäristöissä.
Ota yhteyttä
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.