Asiakas­ymmärryksen luominen & kohderyhmä­strategiat

Tunnetko asiakkaasi?

Asiakasymmärrys on päivän sana. Kohderyhmien käyttäytymistä tulee ymmärtää. Lojaliteetti on kuollut. Väittävät. Tai ainakin se yhtä kuin viimeisin ostos. Väittävät. Selvitetään yhdessä, mistä naruista meidän tulee vetää ja kenelle puhua, jotta saamme markkinoinnin ROIn sille kuuluvalle tasolle. Ymmärretään miksi tuotettasi tai palveluasi ostetaan tai miksi sitä ei osteta. Mikä trendaa ja mihin keskittymällä pääsemme podiumille? Me autamme. Ei hätää. Moni asiakkaamme on ollut pulassa asian kanssa, mutta olemme osoittaneet, että ei kannata. Avullamme huomaat, että tämähän on helppoa, kuin heinän teko.

Asiakasymmärryksen ja kohderyhmien määrittelyssä käytössämme on laaja valikko erilaisia malleja ja työkaluja joiden tarkoitus on auttaa sinua viemään asiakasymmärrys arjen työskentelyyn. Oli kyseessä sitten myynnin tai markkinoinnin kohdentamisen työkalupakki tai vaikka koneoppimisen kohdentamiseen tarkoitetut profiloinnit.

Kohderyhmien käyttäytymistä tulee analysoida ja ymmärtää. Markkinointiviestintää ja mediaa suunniteltaessa on tärkeä hahmottaa kenelle puhutaan, missä on suurin potentiaali ja miten heidät aktivoidaan brändin pariin ja mikä heitä mahdollisesti estää tulemasta.

Lojaliteetti ei ole kuollut, mutta yksinäisenä sanana se ei vielä vie mihinkään. Myös kanta-asiakkaille tulee markkinoida ja palvella heitä kiinnostavan tiedon avulla. Ja usko tai älä, usein massamedian keinoin. He haluavat kokea ylpeyttä suosikkibrändistään, huomata, että olette aktiivisia ja saada palveluna lisätietoa ilman, että heidän tarvitsee klikkailla kirjeitä auki.  Kaikki tämä voidaan tehdä vain ymmärtämällä paremmin heidän tarpeitaan ja muodostamalla yhtenäisiä kaupallisia asiakasryhmiä ja kohdentamalla heille päräyttävää lisäinformaatiota, iloisen kaupallisesti ja houkuttelevasti. Vain avattu ja luettu kanta-asiakasviesti on arvokas. Ei riitä, että se on lähetetty.

Relevantit asiakascaset

02 Taksi

Erityisavustaja Jalkauttaja Mittaaja

02 Taksi yllätti markkinat ja sai nopeasti markkinaosuutta. Oikea mediamix löydettiin testien avulla nopeasti ja käyttöön saakka integroitu markkinoinnin attribuutiomallinnus ohjasi kanavakohtaiset panostukset oikealla tasolle.


St1 mobiilimainonta

Case St1

Jalkauttaja Mittaaja

NØRR3 suunnitteli ja toteutti vuoden suurimman kampanjan media-aktiviteetit loistavin tuloksin ja toimi tiiviisti Ivalo Creativen suunnittelijoiden kanssa konseptin ideoinnissa.


Älä suotta jämähdä sadattelemaan itseksesi. Ota yhteyttä meihin.

TV

Radio

Display

Print

Facebook

Hakukoneoptimointi

Hakukonemainonta

Ulkomainonta

Oman median aktivointi

PR

Ohjelmayhteistyöt

CRM-markkinointi

Advertoriaalit

LinkedIn

App markkinointi

Influencer-markkinointi

Jodel

Tiktok

TV

Radio

Display

Print

Facebook

Hakukoneoptimointi

Hakukonemainonta

Ulkomainonta

Oman median aktivointi

PR

Ohjelmayhteistyöt

CRM-markkinointi

Advertoriaalit

LinkedIn

App markkinointi

Influencer-markkinointi

Jodel

Tiktok

TV

Radio

Display

Print

Facebook

Hakukoneoptimointi

Hakukonemainonta

Ulkomainonta

Oman median aktivointi

PR

Ohjelmayhteistyöt

CRM-markkinointi

Advertoriaalit

LinkedIn

App markkinointi

Influencer-markkinointi

Jodel

Tiktok