Hakusanamainonta
Hakusanakampanja, johon otettiin mukaan Flow Festivalin brändiliitännäiset hakusanat sekä valittuihin artisteihin liittyvät hakusanat.
Flow Festival on Helsingin Suvilahdessa järjestettävä kaupunkikulttuuri- ja musiikkifestivaali kattaen genrejä indierockista ja maailmanmusiikista runsaaseen DJ-tarjontaan sekä klubimusiikkiin. Festivaali on saavuttanut suursuosion lähes 100.000 kävijämäärällään. Flow panostaa myös medianäkyvyyteen ja pyysi NØRR3:lta apua Suomen ulkopuolella tapahtuvan mainonnan toteuttamiseen. NØRR3 on ollut Flown partneri jo kaksi vuotta.
Projekti alkoi yhteisellä palaverilla, jossa kävimme läpi asiakkaan toiveet, tarpeet ja raamit tulevalle kampanjalle. Asiakas halusi saada festivaalille kansainvälistä näkyvyyttä ja edistää ulkomailta ostettujen lippujen myyntiä. Heille oli tärkeää tavoittaa potentiaaliset festarikävijät tietyiltä maantieteellisiltä alueilta. Samalla asiakas toivoi, että viestiä saataisiin levitettyä pidemmällä brändivideolla, jonka tekemiseen oli käytetty paljon aikaa ja vaivaa. Asiakkaalle oli tärkeää, että mainonta näkyi vain relevanteilla sivustoilla ja Youtube-kanavilla.
Kanaviksi valittiin hakusana-, display- ja Youtube-mainonta. Rakensimme ehdotuksen kampanjarakenteesta sekä budjettiallokaatiosta per kanava. Lisäksi ehdotimme display- ja Youtube-mainonnan jakamista tiettyihin maantieteellisiin ryhmiin, jotta voitiin tarkasti allokoida budjettia asiakkaan haluamalla tavalla. Ehdotimme myös Youtubessa eri pituisten videoiden jakamista omiin kampanjoihinsa, jotta pystyimme takaamaan tarpeeksi näkyvyyttä myös pidemmille brändivideoille.
Flow Festivalin kansainvälinen kahden kuukauden mittainen kampanja keräsi yhteensä 27,5 miljoonaa mainosnäyttöä eri kanavissa. Display-mainonnan avulla tavoitettiin 5,5 miljoonaa potentiaalista festivaalikävijää ympäri Eurooppaa. Youtubessa mainosvideoita katseli yhteensä 6,2 miljoonaa kohderyhmän edustajaa. Hakusanamainokset näkyivät liki 68 000 kertaa. Kaiken kaikkiaan mainoksia klikattiin 71 000 kertaa. Mainosnäytöt jakautuivat eri Euroopan maihin ja kaupunkeihin asiakkaan toivomalla allokaatiolla. Aktiivisen optimoinnin ansiosta mainonta näkyi relevanteilla sivustoilla ja Youtube-kanavilla.
mainosnäyttöä
videonkatselua
klikkausta mainoksille
–
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.