St1 Oy on energiakonserni, jonka visiona on olla johtava CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Konserni tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 keskittyy polttonesteiden markkinointiin, öljynjalostukseen sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten edistyneisiin biopolttoaineisiin ja teolliseen tuulivoimaan. Konsernilla on kaikkiaan 1290 St1- ja Shell-huoltoasemaa ja kaasun tankkauspistettä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja sen palveluksessa on yli 1200 henkilöä.
NØRR3 valittiin yhdessä Ivalo Creativen kanssa St1:n strategiseksi markkinoinnin kumppaniksi vastuualueenaan St1 brändin 360 mediastrategia, suunnittelu ja ostaminen kaikissa kanavissa.
Meillä NØRR3lla on lähes 3 vuoden ajan ollut ilo ja kunnia vastata St:1:n 360-mediasunnitelusta, ostamisesta sekä kasvattaa markkinointiluvallisten kanta-asiakkaiden lukumäärää. Systemaattisesta työstä on saatu hyviä tuloksia: Keskimäärin saamme kampanjan myötä uusia kanta-asiakkaita jopa 18% edelliseen vuoteen verrattuna.
Menestysreseptiin kuuluvat 360 mediasuunnittelu, jossa TV:llä ja radiolla on suuri rooli, sekä CPA:n eli toimintokohtaisen hinnan optimointiin keskittyvä always on -mainonta.
Kevään ja kesän kampanjan tulokset ylittivät odotukset
kaikilla mittareilla.
”Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja tuloksiin. Olemme yhdessä NØRR3 ja Ivalo Creativen kanssa onnistuneet parantamaan markkinoinnin tuloksia merkittävästi mm. kanta-asiakashankinnan ja mobiilitankkauslitrojen kehityksen osalta. NØRR3:n tiimi tarjoaa jatkuvasti uutta näkemystä sekä kehitysehdotuksia markkinoinnin panos-hyötysuhteen kasvattamiseksi. Hienojen tulosten lisäksi nautimme myös yhteistyöstä tiimien välillä.”
Tiina Luukkonen
Head of marketing
St1