Ota
Yhteyttä

Case Beely

Myönnä pois, olet sinäkin Beelyn mainoksiin jo törmännyt. Kiitos näkyvyydestä ei kuulu yksin NØRR3:n porukalle, mutta keskikokoisen siivun kehtaamme kunniasta ottaa – ja vieläpä ylpeinä.

Beely vaatii yhteistyökumppaniltaan myös insight-puolen osaamista – ja sekös meitä innostaa! Kun pääsemme liittämään mediaratkaisuihin kokemuksemme mm. brändin tunnettuuden tutkimisesta ja rakentamisesta, ovat tuloksetkin ns. elvistelykelpoisia.

Mitä

Beely niittää mainetta yksityisleasingin pioneerina. Kun kuluttajat etsivät huoletonta vaihtoehtoa auton omistamiselle, tulee Beely useimmille ensimmäisenä mieleen. 

Ostamisen Beely on tehnyt kuluttajille mutkattomaksi: autot voi napata suoraan netistä. Palvelut hinnoitellaan selkeästi, joten kaupanteko on ostajalle turvallista.

Fiksu konsepti ja vahva brändi ansaitsevat tietysti myös tehokkaan mediatoimiston, jolle Beely oli listannut seuraavat kriteerit.

Mediatoimiston on pystyttävä:

  • aktivoimaan brändi tehokkaasti 360-kanavissa;
  • tarjoamaan kanavaoperointi, dynaaminen markkinointi, optimointi ja realtime-raportointi;
  • tutkimaan ja kehittämään brändin tunnettuutta;
  • haistamaan markkinan trendejä ja
  • haastamaan yleiset olettamukset mediaratkaisujen suunnittelussa.

NØRR3:n senioreita yksikään kriteereistä ei jännittänyt. Tiesimme, että tarvittava osaaminen on vuosien kokemuksella plakkarissa. Tekemään vain!

Miten?

  1. Yhteistyön aluksi tehtiin NØRR3 Brand Performance -tutkimus. Beelyn markkinajohtajuus oli selkeä mainonnan muistettavuuden osalta, mutta konversioista harkintaan löysimme kehitettävää.
  2. Seuraavaksi pureuduimme yksittäisten kanavien tuottavuuteen. Saimme kuvan tarvittavista toimenpiteistä, ja näimme nopeasti, miten markkinointia kehitettäisiin seuraavien 6 kuukauden aikana.
  3. Kerätyn tiedon ja kokemustemme perusteella rakensimme Beelylle uuden 360-mediasuunnitelman. Jotta tulokset olisivat helposti seurattavissa ja esitettävissä, sen rinnalle rakennettiin 360-dashboard.
  4. Suunnittelimme ja otimme “siivottuina” käyttöön mainonnan kanavat sekä rakensimme dynaamisen mainonnan toimintamallin.
  5. Kehitimme aineistoja kanaviin ja testeihin sopiviksi, jotta mediabudjetista saataisiin varmasti paras tulos irti.

Havaitsimme myös, että brändikeskeisen mainonnan rinnalle tarvittiin aktivoivampaa ja taktisempaa mainontaa. Tutkimme asiakkaita tarkemmin ja pisteytimme eri kanavien vaikutusta. Halusimme selvittää esimerkiksi sen, mitä mainontaa kukin asiakas on nähnyt, kuinka usein sivustolle palataan, ja kuinka montaa autoa asiakas katsoo.

Entä sitten?

Mainonnassa otettiin käyttöön malli, jossa keskitytään sekä tarpeeseen että ominaisuuksiin. Rakensimme dynaamisen kokonaisuuden, jossa eri alustat pystyivät testaamaan satoja eri mainoksia ja valitsemaan kuhunkin kanavaan eri asiakkaisiin vetoavimmat mainokset.

Tapahtui seuraavaa:

  • Puolessa vuodessa CTR- ja CPC-tulokset paranivat 300–500 %.
  • Löysimme eri yleisöjä stimuloivia mainontamixejä, jotka kasvattivat sitoutumista merkittävästi.
  • Facebookin dynaamiseen mainontaan löysimme mallin, jossa tulokset nousevat huimaa vauhtia operatiivisen työmäärän pysyessä kuitenkin samana.

Viimeisenä ja tärkeimpänä: Beely rikkoo nyt myyntiennätyksiä lähes joka viikko.

Meille case on ollut yksi innostavimmista koskaan: Beelyn loistotyypit ja Ivalon luoma mainonnan vahva pääkonsepti tekevät yhteistyöstä suorastaan juhlaa.

Tällä kombolla uusia ennätyksiä ei tarvinne odotella kovin pitkään.

”Meidän startupille oli tärkeää löytää nälkäinen, näkemyksellinen ja tehokas mediapuolen tutkimus- ja operointikumppani. Tätä NØRR3 on tarjonnut. Yhteistyö on ollut sujuvaa, tuloksellista ja mutkatonta.”

Jonna Hiltunen
CMO
Beely Oy