Artfare.com yhdistää taiteilijat ja taiteen ostajat

Artfare.com on New Yorkissa päämajaansa pitävä startup, joka yhdistää taiteilijat ja asiakkaat ja luo markkinapaikan taiteelle. Palvelusta löytyy satoja taiteilijoita ja tuhansia töitä. Taidetta voi ostaa suoraan sivustolta tai palvelun applikaatiosta. Artfare.com halusi testata palvelun kaupallista kiinnostavuutta, kilpailutti toimistot työtä varten ja valitsi NØRR3:n työhön sen laaja-alaisuuden, näkemyksellisyyden sekä palvelualttiuden vuoksi.
Taiteen markkinointi LinkedIn:ssä houkuttaa ja koukuttaa.
Pilottiin valittiin useita media-kanavia ja -taktiikoita, mutta tässä case-kuvauksessa on esimerkin vuoksi nostettu LinkedIn. Artfare.com:n palvelu ja tarjooma erottautuu kanavassa hyvin ja olikin mielenkiintoista selvittää kanavan kohderyhmän reaktiot ja markkinoinnin tulokset.
Pilottialueeksi valittiin New Yorkin metropolialue – LinkedIn tavoittaa täällä hyvin varakkaamman ja taiteesta kiinnostuneen kohderyhmän.
Kanavan mainonnan vaihtoehdoista päädyimme carousel-vaihtoehdon sarjahyödyntämiseen erottuaksemme muusta mainonnasta sekä korostaaksemme palvelun taiteilijoiden ja taideteosten määrää.
Kampanja sai hyvän vastaanoton.
Ensimmäisen pilotin tulokset olivat rohkaisevia ja kannustivat tutkimaan kanavaa tarkemmin sekä laajentamaan kanavavalikoimaa.
Noin 3 viikon kampanjalla tavoitimme 151.000 ihmistä ja saimme ~450 asiakasta konvertoitumaan sivuston kautta.
Tulokset ovat tyhjästä käynnistetylle kampanjalle poikkeuksellisen kovat.
”Markkinointiyhteistyö NØRR3:n kanssa on lähtenyt liikkeelle erinomaisesti. Kanavaosaaminen, toteutus, mittaaminen ja ylipäätään yhteistyö on ollut dynaamista ja tuloksellista. Vahva suositus.”
Aki Karja
Founder & CEO
Artfare.com