020202 Palveluihin kuuluva 02 Taksi rakensi 2018 valtakunnallisen puhelinpalvelun sekä applikaation taksin tilaamiseen.
2019 02 Taksi valitsi NØRR3:n TBWA:n markkinointikonseptin suunnittelijaksi, NØRR3:n jalkauttajaksi sekä NØRR3:n sisaryhtiö Kallan & Co:n applikaation UI:n ja UX:n suunnittelijaksi. Tässä miljardin euron markkinassa oli otettavaa ja se vaati tehokkaan go-to-market -suunnitelman. NØRR3 loi ja jalkautti tämän.
02 Taksin palvelualueen laajentuessa alue kerrallaan Suomessa NØRR3 suunnitteli ja testasi sekä Suomen laajuista että aluekohtaista mainontaa.
Konseptia testattiin ensin Tampereen ja Turun alueilla eri mediavalinnoilla. Näillä opeilla sekä datan analysoinnilla päästiin suunnittelemaan ja rakentamaan tehokas kampanjointi koko Suomeen.
Työssä korostui tiivis yhteistekeminen 02 Taksin tiimin sekä partnereiden välillä.
Mediakanavat kattoivat digitaalisten kanavien lisäksi printin, tv:n, radion, ulkomainonnan sekä kulkuneuvoissa tapahtuvan mainonnan.
02 Taksi yllätti markkinat ja sai nopeasti markkinaosuutta. Oikea mediamix löydettiin testien avulla nopeasti.
Käyttöön saakka integroitu markkinoinnin attribuutiomallinnus ohjasi kanavakohtaiset panostukset oikealla tasolle.Markkinoinnissa löydettiin suhteellisen helposti malli jossa kanavakohtaiset panostukset olivat optimoitu.02 Taksin lanseerauskampanja oli optimoitu myös jättäen pysyvän brandin muistijäljen käyttäjille jonka pohjalta on helppo jatkaa tehokasta markkinointia.
“Yhteistyössä NØRR3:n kanssa korostui erityisesti strateginen ja monipuolinen osaaminen, tehokas 360-mediaostaminen sekä aktivoivat kampanjat. Voin vahvasti suositella NØRR3:sta asiakkaille jotka vaativat mediatoimistoiltaan vähän enemmän haastamista, strategisuutta ja tuloksellisuutta.”
Petteri Niemi
Operatiivinen johtaja
02 Taksi