Strategia
Mediastrategian laatiminen erilaisten datojen hyödyntämällä, kaupunkimarkkinoinnin tutkimisella sekä Kokkolan kaupungilta, elinkeinoelämältä ja luovalta kumppanilta tulevan insightin avulla.
Kokkola on vahvasti kasvava kaupunki ja alueen elinkeinoelämä on tehnyt isoja investointeja alueelle. Kaupunki ja elinkeinoelämä päättivät 2022 yhdessä vahvistaa Kokkolan vetovoimaa ja tunnettuutta tekemällä laajan, vuoden kestävä kampanjan 2023. Erityisesti sote- ja insinöörialojen työvoimaa tulisi saada lisää Kokkolaan.
Kokkolan kaupungin luova kumppani, mainostoimisto Kaski Creative alkoi ideoida konseptia ja ideoinnin lomassa otti yhteyttä NØRR3:een mediastrategian luomiseksi. Syntyi #kokkolaworks-kampanja jolle NØRR3 laati vuoden kestoisen mediastrategian kolmella pääkampanjointijaksolla sekä jatkuvalla mainonnalla.
Kaupungin ja elinkeinoelämän toiveena oli luoda Kokkolan alueelle vahvaa tunnettuutta, jotta alueelle muuttaisi lisää työvoimaa ja perheitä. #kokkolaworks-kampanjan viestiksi muotoutui “Hanki hyvä työ ja hyvä elämä”. Kampanjan viesti haluttiin kohdistaa laajasti 18-54 -vuotiaille Kokkolasta sekä erityisesti sote- ja insinöörialojen työpaikoista kiinnostuneille.
Tutkittuaan markkinaa ja dataa NØRR3 rakensi vuoden kestoisen mediasuunnitelman kolmella päälähdöllä ja väliaikoina tapahtuvalla jatkuvalla mainonnnalla. Kampanjan alkupää keskittyi tunnettuuden nostamiseen ja loppupää taktiseen aktivointiin tavoitteena saada kohderyhmät siirtymään kokkolaworks.fi-sivustolle tutustumaan Kokkolaan ja avoimiin työpaikkoihin tarkemmin.
Mediamix oli laaja kattaen ulkomainonnan, radion, lineaarisen tv:n, videon, digitaaliset kanavat, natiivimainontaa kokkolalähtöisten henkilöiden kanssa sekä mm. tarkan osoitteellisen suoramarkkinoinnin kokkolassa aikaisemmin asuneille.
Kanavia käytettiin strategisesti alueellisuus huomioiden – mediaplanissa seurattiin vuoden aikana ihmisten liikkeitä ja tietyillä osa-alueilla mainontaa painotettiin strategisesti tarkemmin tai vahvemmin.
Kampanja on saanut poikkeuksellisen hyvän vastaanoton; se on laajasti huomattu ja pidetty. Kokkolan kaupungin väki sekä Kokkolan elinkeinoelämän edustajat ovat olleet hyvin tyytyväisiä kampanjaan sekä tuloksiin. Kampanjoinnin rakenne on tukenut kasvavan jatkuvan liikenteen saamista kampanjasivustolle.
kontaktia kampanjassa
pääkohderyhmän tavoittaminen vuodessa
hakijamäärien kasvu työpaikkoihin
kasvu rekrysivustojen kävijämäärissä
–
Päivi Korpisalo
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Kokkolan kaupunki
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.